THY, ekibine 63 yeni pilot kattı

Türk Hava Yolları, eğitimlerini tamamlayan 63 genç pilotu daha bünyesine kattı. Artan pilot ihtiyacını karşılamak için sürekli alımlar yapan THY'de 400'ü yabancı 3 bin 300 pilot görev yapıyor.

THY'nin temel eğitimlerini tamamlayan 63 yeni pilotu, mezuniyet töreni öncesinde Atatürk Havalimanı Genel Havacılık Terminali'nde, THY Genel Müdürü Temel Kotil ve bazı yöneticilerle hatıra fotoğrafı çektirdi.

THY Genel Müdürü Temel Kotil, eğitimlerini tamamlayan 63 kişinin şuanda uçuşa hazır olduğunu söyledi. Mezun olan pilotların okullarını bitirdiklerini belirten Kotil, "Bunları eğiten hocalarımıza teşekkür ediyoruz. Hayırlı olsun. Allah yollarını açık etsin. Emniyetli uçuşlar diliyoruz. Şirketimiz çok iyi gidiyor. Bu yıl 60 milyon gibi yolcu hedefliyoruz. Tabii bu yolcular arkadaşlar üzerinden geçecekler. Bunlar pilotlar olarak kabin ekibiyle birlikte yolcuları havada misafir edecekler." dedi.

YABANCI PİLOT ALMAYA DEVAM EDECEĞİZ

THY olarak bütün dünyaya uçtuklarını belirten Temel Kotil, gelirinin yüzde 74'ünün yurtdışından direkt elde ettiklerini aktardı. Global havayolu olduklarını vurgulayan Kotil, "Yurtdışı yolcumuzun yüzde 70'de yabancı yolcu. Doğal olarak bizimde global oynamamız gerekiyor. Asaf Kaptan'ın dediği gibi pilot ihtiyacımız var. Türkiye'de yok bu. Bazı okullarda mezunlar var ama bizim kriterlerimizi sağlamıyor. Belirli bir kaliteyi sağlamamız gerekiyor. Uçuş emniyeti bizim için önemli. Ben o pilotlara emniyetsiz demek istemiyorum ama bizim kriterlerimize uymuyor. Dolayısıyla yabancı almaya devam edeceğiz. Sonuçta biz uluslararası oynamak zorundayız." diye konuştu.

RÜYA UÇAK İÇİN PAZARLIKLAR SÜRÜYOR

Boeing 787 Dreamliner kiralama girişimleri ile ilgili olarak ise Kotil, "Daha pazarlık etmediğimiz için bir şey diyemiyoruz. Fiyatlarla ilgili bir konu. Biz her türlü uçağı kullanırız. 2014 bütçesinden sonra 8 büyük uçak kiraladık. İhtiyaçlar devam ediyor. Rakamlar oluşursa, fiyatlar oluşursa kiralarız." ifadesini kullandı.

400 YABANCI PİLOT UÇUYOR

THY Uçuş İşletmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Asaf Ahmed Bora ise halen 400'ü yabancı 3 bin 300 pilotları olduğunu ifade ederek "İç kaynakları tükettiğimiz için, iç kaynaklardan gelmediği için yabancı istihdamı söz konusu. Yabancıların da katma değeri var şirketimize. Onlar da bizden çok şey öğreniyorlar. Mutlular. Biz de onlardan mutluyuz." dedi.

KABİN MEMURUYDU PİLOT OLDU

THY Uçuş Akademisi'ndeki eğitimi başarı ile tamamlana Ali Emir Çalışkan ise kabinden kokpite geçiş yaptı. Yaklaşık bir buçuk yıl kabin memurluğu yaptıktan sonra pilot olmaya karar veren Çalışkan şöyle konuştu: "Üniversiteyi bitirdikten sonra THY'nin açmış olduğu alımlara katıldım. Mülakatları sınavları geçtik sonra ve 2 yıllık eğitim sürecinden sonra 2. pilot olmaya hak kazandım. Benimde çocukluk hayalimdi pilot olmak. Düzensiz bir hayatı var ama uçmayı çok seviyorum. O yüzden tercih ettim."

Mezunlardan Tuğçen Gezer de zorlu bir eğitim sürecinden geçtiklerini aktardı. Bir çok testten geçtiklerini dile getiren Gezer, "Bir çok teste tabii tutulduk. Pilotluk konusuna gelirsek, burada ki arkadaşlarımın hepsinin çocukluk hayali. Şuan çocukluk hayallerimize kavuştuk. Bunun yanında Dünya'nın en büyük havayolu olma konusunda emin adımlarla ilerleyen THY'nin birer çalışanı olmak bizlere ayrıca gurur veriyor." ifadesini kullandı.