Kapıkule'ye gurbetçi akımı başladı!

Avrupa'daki Türk işçilerin yaz tatillerini geçirmek için Türkiye'ye gelişleri sınır kapılarında yoğunluk oluşturdu.

Avrupa'daki Türk işçilerinin yaz tatillerini geçirmek için Türkiye'ye girişleri sürüyor. Karayolunu tercih ederek Bulgaristan sınırındaki Kapıkule, Hamzabeyli Sınır Kapısı ile Yunanistan sınırındaki İpsala Sınır Kapısına gelenler yoğunluğu da arttırdı. Trakya Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüğü, uzun kuyruklar oluşmaması için tedbir alsa da zaman zaman aynı anda yola çıkan araçların yarattığı uzun kuyruklar sürücülerin tepkisine neden oldu.

akin akin turkiye'ye geldiler!

İŞLEM 6 DAKİKA, SIRA 3 SAAT

Türkiye'ye girecek her araç için gümrük, pasaport ve bagaj kontrolünün yaklaşık 6 dakika sürdüğünü ifade edilse de birçok araç gümrük sahasında sıranın kendisine gelmesi için en az 3 saat beklemek zorunda kalıyor.

Almanya'nın Köln kentinde oturan Mustafa Zahteroğulları, Türkiye'ye girebilmek için gümrükte 3 saat beklemek zorunda kaldıklarını ifade ederek, "Her sene aynı heyecan, Vatanımıza geldik. Önce hayatını kaybeden yakınlarımızın mezarlarını daha sonra yakınları, akrabaları ziyaret edeceğiz. Türkiye'ye dönmek çok güzel bir duygu. Bir sıkıntı yaşamadık, gümrükte de 3 saat kadar bekledik. Her yerde bekliyoruz, burada da bekleriz" dedi.

'MEMLEKET HASRETİNDEN HER SENE GELİYORUZ'

Alper Yılmaz ise bayramı memleketlerinde geçirmek için erken yola çıktıklarını kaydederek, "Bayramda Türkiye'de olmak için erken geldik. Memleketim Ankara'da orada gidiyoruz. Gümrükte 2 saati aşkın bir sürede işlemler yapıldı ve çıktık. Şimdi memlekete doğru yola çıkıyoruz. Burada olmak çok güzel, her yıl vatan hasretini dindirmek için Türkiye'ye gelmeye çalıyoruz" diye konuştu.

Sıcak havada yolculuk yapmanın ve gümrüklerde beklemenin oldukça zor olduğunu anlatan 34 yaşındaki Hidayet Acar ise tüm sıkıntıları Türkiye'ye girdiklerinde unuttuklarını söyledi. Acar, "Ben ve eşim Almanya'da yaşıyoruz. Her sene tatilimizi Türkiye'de geçirmek için gelmeye çalışıyoruz. Bu zamanlarda hava çok sıcak ve bir de gümrüklerde bekliyoruz ya zor oluyor gerçekten. Şimdi Türkiye'ye girdik. Bundan sonra Ankara ve Erzurum da akraba ziyaretlerine gideriz. Biraz tatil yapar yine Almanya'ya döneriz" dedi.

Anavatana gelen Avrupalı Türkler, Kapıkule Sınır Kapısı'nda yoğunluk oluşturdu. Sınır kapısındaki yoğunluk, drone ile görüntülendi. Yetkililer, yola çıkacak Türklerin, sınır kapılarını canlı yayında gösteren www.ekonobil.com, www.ipsalacanliizle.com, www.hamzabeylisinirkapisi.com gibi internet sitelerini takip etmelerini istedi.

Uçak biletlerini pahalı buldukları için aileleri ile birlikte kara yolunu tercih ettiklerini belirten gurbetçiler, aşırı sıcaklar nedeniyle zorluk yaşadıklarını dile getirdi. Trakya Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürlüğü, Kapıkule'den son 3 günde 17 bin 675 araç ile 87 bin 950 yolcunun giriş yaptığı bilgisini paylaştı. Yetkililer, Ticaret Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığı´nın bu yıl sistem entegrasyonunu iyileştirmeleri sonucunda saatlik dilimde 1500 yolcunun pasaport ve 350 aracın gümrük işlemlerininin gerçekleştirildiğini söyledi. Geçen yıl verilerine göre, 15 Ağustos'a kadar yaklaşık 100 bin aracın daha Türkiye'ye giriş yapması bekleniyor.